24 Септември 2024г.
Високи резултати постигна второто издание на кампанията „Пиринско Чисти планини“. Над 3 000 доброволци взеха активно участие в инициативата, като допринесоха за събирането на 2 тона отпадъци от Пирин планина.
Екипът на „Пиринско“ отчита двойно повече събрани отпадъци и тройно повече доброволци в сравнение с пилотното издание на своята CSR инициатива, която марката стартира през 2023 г.
Източник: Карлсберг България
През август, акциите по почистване събраха любители на планината и туристи от цялата страна. Те имаха възможност да се включат в 10-те събития, които се проведоха на 6 различни локации в планината. Само за месец, бяха събрани над 2 тона отпадъци от планината и се включиха близо 3,000 доброволци. В замяна на събрания боклук, Пиринско почерпи участниците с бира, а те имаха възможност да играят и за специални награди – планинарско канче, значка или раница.
Карлсберг България, под чиято шапка е „Пиринско“, се включи и в инициативата на bTV „Да изчистим България заедно“ на 14 септември, като почистването се състоя на две паралелни локации в Пирин и в Шумен.
На хижа Бъндерица в Пирин участваха 274 души, сред които служители на компанията със своите приятели, семейства и деца. Те събраха 440 кг отпадъци от планината, сред които опаковки от храни, кенове, капачки, фасове, до мокри кърпички, метални, текстилни и битови отпадъци.
„Пирин е нашият дом, мястото, с което Пиринско е неразривно свързано от самото си създаване. Наш дълг е да допринесем за нейното опазване, защото отпадъците нямат място в природата. Сигурен съм, че нашият пример ще е вдъхновение и за други хора да пазят и да обичат планините. Те са едно от най-големите природни и туристически богатства на България - да ги запазим толкова красиви, колкото ги виждаме днес!“ – коментира Теодор Несторов, Изпълнителен директор на Карлсберг България, който се включи в акцията в Пирин.
Зелената инициатива е част от дългосрочната стратегия на марката, насочена към развитието на домашния ѝ регион, както и допълнителен ангажимент към опазването на околната среда. Тази есен марката ще разположи преси за кен опаковки на някои от най-посещаваните хижи в планината, за да допринесе за намаляването на отпадъците в планината и да улесни тяхното събиране.
През годините, Пиринско е реализирала редица проекти със социална и обществена значимост в региона, като облагородяването на теснолинейката Септември-Добринище; обновяване на планински хижи; поставяне на информационни табели и кошчета за отпадъци в планината; подкрепа за местната общност и за културни събития.
Пиринско е водещата марка бира в страната, част от портфолиото на Карлсберг България**. Историята на Пиринско пиво започва през 1971 г. в град Благоевград, а от 2002 г. Пиринско става част от семейството на датския пивоварен концерн Карлсберг. От години Пиринско е символ на неразривната връзка с планината и с красотата на българската природа.